Hey! Recently, I had a dilemma about which to buy: this pen or the already well-known Visconti Opera with the famous Palladium nib with even more liquidity, but the spirit of research prevailed for expanded my knowledge base for you. This model is now the flagship of brand, so let’s see if this pen was worth the attention, or if we should have looked at Visconti after all.
Вітаю! Нещодавно у мене була дилема що придбати: цю ручку або вже знайому Visconti Opera з відомим Паладієвим пером і навіть більшою ліквідністю, але дух дослідництва взяв гору. Зараз ця модель являє собою флагман бренду, тож подивімось чи варта була ця ручка уваги, або треба все ж таки було дивитись на Visconti.
Cross Peerless 125 Quartz Blue (made in China/Japan) AT0706-14FY
Форма даної моделі виконана у стилі Cross та нагадує підводний човен, ковпачок значно масивніший за корпус. Основний матеріал корпусу це латунь покрита лаком, так само як і у моделі Townsend, секція з пластику. У даному випадку лак синього кольору з повздовжними смужками під лаком з назвою Quartz Blue. Покриття дуже привабливе та трохи нагадує лак Уруші своєю глибиною прозорості. Система заправки картриджно-конвертерна, свого пропрієтарного формату Cross. Ковпачок на різбленні, тільки одна нитка, закриття відкриття за 1.5 обертів.
The shape of this model is made in the Cross style and resembles a submarine, with cap which is more massive than the body. The main material of the body is lacquered brass, the same as on the some Townsend model, the section is made of plastic. In this case, the lacquer is blue color with longitudinal stripes under the varnish called Quartz Blue. The coating is very attractive and somewhat reminiscent of Urushi lacquer in its depth of transparency. The filling system is cartridge-converter of its proprietary Cross format. Cap on thread, by only one thread, closing/opening in 1.5 turns.
На відміну від більшості сучасних ручок широке кільце з надписом CROSS PEERLESS 125 розташовано не на ковпачку, а на корпусі, поблизу різблення з ковпачком. Закінчення металеве як у моделі Townsend, але трохи більше.
Unlike most modern pens, the wide ring with the inscription CROSS PEERLESS 125 is not located on the cap, but on the body, near the cap thread. The body top is metallic like the Townsend model, but slightly longer.
Навершя ковпачка також має впізнане закінчення Cross, але додатково прикрашено кристалом Swarovsky. Кліп, також має фірмову форму та напиc Cross. На секці. нанесено число 0619, яке вірогідно може вказувати на дату виробництва Червень 2019 року. Комплектний конвертер на відміну від класичних зелених та синіх, має темно сірий колір та надпис Cross.
The caps top is also has recognizable Cross design, but is additionally decorated by Swarovski crystal. The clip also has a well known shape and Cross inscription. On the section bushing placed number 0619, which probably indicates the production date of June 2019. The complete converter, unlike to the classic green and blue, has a dark gray color and the inscription Cross on steel bushing.
Перо: доволі крупне, але не велике перо виробництва компанії Sailor, яке за розміром та формою повністю збігається з перами Sailor 1911 Large та Sailor ProGear. Перо виготовлене з 18 каратного золота та покрито родієм. На перо нанесено геометричний візерунок, а під дихаючим отвором PEERLESS, 125, – F -, 18K 750, Cross. В хвостовій частині відштамповано дата код 706 за попередньою сучасній системі маркування, та говорить про дату виробництва пера у Червні 2017 року. Перо з фідером розташовано в секції на терті. І фідер і стакан секції мають ключі для правильного монтування. Фідер пластиковий та ідентичний фірмовому фідеру Sailor, відрізняється тільки формою хвостика.
The nib: is fairly large, but not big Sailor nib that is exactly the same size and shape as the Sailor 1911 Large and Sailor ProGear nibs. The nib is made of 18 carat solid gold and is rhodium plated. A geometric pattern is applied to the nib, and below the breathing hole PEERLESS, 125, – F -, 18K 750, Cross. In the tail is stamped date code 706 under the previous marking system, which indicates the date of manufacture of the pen in June 2017. The nib with feed is mounted in section on the friction. Both feeder and collar section have keys for right mounting. The feed is plastic and identical to the branded Sailor feed, only with differ tail.
The overall tool dimensions: folded length – 144 mm, without cap – 128 mm, body diameter – 13.25 mm, at the grip – 12.15 mm. The full weight is 46.9 g(include converter), and without cap – 29.1 g(include converter).
Загальні розміри інструменту: повна довжина у складеному стані 144 мм, при знятому ковпачку – 128 мм, діаметр корпусу – 13,25 мм, в районі хвату – 12.15 мм. Вага всього інструменту – 46.9 г(включаючи конвертер), а без ковпачка – 29,1 г(включаючи конвертер).
Хвилинки історії:
Компанію The Cross Pen Company було засновано в 1846 Richard Cross та Edward W. Bradbury. Сімейство Cross тільки покинуло Англію, перебравшись до Нового Світу, відкрила свій бізнес з виробництва золотих та срібних тримачів для дерев’яних олівців. У 1973 році, старший син, Alonzo Townsend Cross зареєстрував свій перший патент у США для корпусів та тримачів. У 1880-х роках Alonzo зареєстрував патент на “телескопічний олівець”, який можна було легко розсувати та складати (як телескоп). Він також винайшов попередника сучасних кулькових ручок з назвою stylographic pen, і прототип сучасних механічних олівців crayon holder. Він зареєстрував 26 патентів у США та 7 патентів у Великобританії.
А ось у 1889 році була випущена перша перова авторучка компанії Cross під назвою “Peerless”.
Minutes of history:
The Cross Pen Company was founded in 1846 by Richard Cross and Edward W. Bradbury. The Cross family had just left England for the New World and started their own business of producing gold and silver overlays and holders for wooden pencil. In 1973, the eldest son, Alonzo Townsend Cross, filed his first US patent for cases and holders. In the 1880s, Alonzo filed a patent for a “telescopic pencil” that could be easily extended and folded (like a telescope). He also invented the forerunner of modern ballpoint pens called the “stylographic pen”, and the prototype of the modern mechanical pencil which named “crayon holder”. He has registered 26 patents in the US and 7 patents in the UK.
And in 1889, the first Cross fountain pen was released under the name “Peerless”.
“Peerless” дослівно звучить як peer less – не має аналогів. Я не знайшов точного підтвердження, але я так розумію, що система заправки пізніше стала відомою як eyedropper. «Peerless» був високо оцінений у США, під час коли авторучки ще не були широко поширені, і став класикою письмових пір’яних інструментів. У 1910 році, на фабрику Cross прийшов працювати 12-річний хлопчик, допомагаючи де міг, працюючи після школи та вникаючи в премудрості виробництва. Звали цього хлопчика Ellery Boss і згодом він очолив розробку кулькових ручок. Наступним Босом, який прийшов у компанію Cross був Walter R. Boss, який так перейнявся процесом, що викупив всю компанію в 1916 році. З цього моменту і до вересня 2013 року сім’я Босів була нерозривно пов’язана з компанією Cross.
У 1918 році компанія представила цілу серію телескопічних та механічних олівців у серії “Alwrite”, а в 1935 році з’явилася модель “Signet”, яка і стала попередницею знаменитої моделі “Century”. У 1946 році Cross спочатку випустив “Century Pencil” в ознаменування 100-річчя компанії і ця лінійка стала найпопулярнішою за якою закріпився образ “фірмового дизайну”. Тільки через 7 років, в 1953 році була випущена кулькова ручка Century Ballpoint Pen, яка стала іконою американських кулькових ручок, на що частково вплинула і «довічна механічна гарантія» (“Lifetime Mechanical Warranty”) на всі інструменти, що введена в 1949 році, як власне і якість самих інструментів. Ця модель випускається практично без змін і досі. За останні 70 років було продано близько 100 мільйонів одиниць серії «Century», кажуть, що вони є найпопулярнішими пишучими інструментами, вибраними як подарунки в усьому світі.
Цікаво, що з 30-х років, до 80-х років компанія практично ігнорувала ринок перових інструментів. Тільки в 90-х роках, коли пір’яні ручки перейшли з розряду повсякденних інструментів, що пишуть, в розряд статусних аксесуарів ділової людини, компанія знову повернулася до виробництва пір’яних ручок. У 1993 році компанія представила модель Cross Townsend, названу на честь Alonzo Townsend Cross – винахідника та старшого сина засновника компанії. Ручка перейняла всі риси історичної моделі ” Signet ” , але у значно збільшеному розмірі відповідаючи статусу ручки ” Американських президентів ” ( ” Pen of U. S. Presidents ” ). А в 1996 році, як наступний продовжувач традицій, була випущена модель Cross Century II, яка трохи збільшилася в діаметрі порівняно з оригінальною “Century”, бо звичайна “Century” мала розміри традиційного класичного дерев’яного олівця. А в 2014 році з’явилася нині найстарша модель “Peerless 125”, присвячена 125-річчю з моменту випуску першої пір’яної ручки компанії – моделі “Peerless”.
“Peerless” literally sounds like peer less – it has no analogues. I have not found an exact confirmation, but my understanding is that the filling system later became known as the eyedropper. Peerless was highly acclaimed in the United States, at a time when fountain pens were not yet widely used, and became a classic of fountain pen instruments. In 1910, a 12 year old boy came to work at the Cross factory, helping where he could, working after school and delving into the wisdom of production. The boy’s name was Ellery Boss and he subsequently led the development of ballpoint pens. The next Boss which join to Cross was Walter R. Boss, who was so into the process that he bought out the entire company in 1916. From those moment until to September 2013, the Boss family was inextricably linked with Cross.
In 1918 the company introduced a whole series of telescopic and mechanical pencils in the “Alwrite” series, and in 1935 the “Signet” model appeared, which became the predecessor of the famous “Century” model. In 1946, Cross first released the Century Pencil to commemorate the company’s 100th anniversary, and this line became the most popular with a “signature design” image. Only 7 years later, in 1953, the Century Ballpoint Pen was released, which became an icon of American ballpoint pens, which was influenced in part by the “Lifetime Mechanical Warranty” on all writing instruments, introduced in 1949, as and the quality of these instruments. This model is produced practically unchanged to this day. Over the past 70 years, about 100 million units of the Century series have been sold, and are said to be the most popular writing instruments chosen as gifts around the world.
Interestingly, from the 1930s to the 1980s, the company practically ignored the produce of fountain pens. It was only in the 90s, when fountain pens moved from the category of everyday writing tools to the category of the status accessories of a businessman, that the company returned to the production of fountain pens. In 1993, the company introduced the Cross Townsend model, named after Alonzo Townsend Cross, the inventor and eldest son of the company’s founder. The pen has adopted all the features of the historical “Signet” model, but in a significantly increased size corresponding to the status of the pen of “American Presidents” (“Pen of U. S. Presidents”). And in 1996, as the next successor to the tradition, the Cross Century II model was released, which slightly increased in diameter compared to the firstly original “Century”, because the latter, in turn, was the size of a traditional classic wooden pencil. And in 2014, the higher model “Peerless 125” appeared now, dedicated to the 125th anniversary of the release of the company’s first fountain pen – the “Peerless” model.
Ручку я придбав не новою та з трохи розведеним пером, яке я звів коли готував фотографії для цієї публікації. Окрім корекції пера я ще змастив поршень конвертера який працював з надмірним тертям. Після цього протестував з чорнилом.
I bought this pen as used and with little gap between tines, which I fixed when preparing the photos for post. In addition to the nib correction, I also lubricated the converter’s piston, which was working with excessive friction. After that, I tested this pen with ink.
Ширина лінії прямою стороною становить 0.3 мм, натиск дозволяє збільшити цю лінію до 0,6 мм. Зворотний бік пише лінією в 0.2мм. Подачу я б охарактеризував як вологу. Цікаво що “з коробки” зворотній бік пера писав гладше ніж прямою стороною. На відміну від пер Pilot які Cross замовляв для Townsend, це перо має японський розмір, тобто згідно з європейською класифікацією це EF.
The line width by right side is 0.3 mm, and pressure allows to increase this line to 0.6mm. The reverse side is written with a line of 0.2 mm. I would describe the flow as wet. It is interesting that “out from the box” the reverse side of the nib wrote smoother than right side. Unlike the Pilot nibs that Cross ordered for Townsend, this nib have Japanese sized, meaning it is an EF according to the western dimension.
В підсумках: як що вам подобаються великі та важкі ручки, як що вам подобається зворотний відгук пер Sailor, як що вам не подобаються конвертери Sailor pа їхню кволість, то це ручка для вас! Мені сподобалось перо і навіть тим що воно здається водночас жорстким та трохи варіативним. Також мені дуже, навіть дуже-дуже сподобалось покриття корпуса яке додає глибини сприйняттю, наче якийсь океан, виглядає дуже схоже з Уруші і це був один із основних факторів що вплинув на рішення покупки цієї ручки. Що мені не сподобалось: по-перше, це вага, ручка занадто важка для повсякденного використання. По друге мені не дуже сподобалась товщина секції, точніше не стільки товщина, скільки випукла форма. Спочатку мені здавалось що пальці постійно сповзають до пера, але згодом я начебто звик. Хоча як щоб на секції була не випуклість, а вгнутість то це було б набагато комфортніше. То ж, як щоб у мене не було досвіду з Visconti Opera, мабуть, я б жалкував з придбання, а так мене все влаштовує. Я не знаю чи буду користуватись цією ручкою часто, але вона гідна того щоб її мати.
At the end: This is the pen for you if you like large and heavy pens, if you like the feedback from Sailor nibs, if you don’t like the weakness of Sailor converters. I liked this nib and even the fact that it seems stiff but with little variable. Also, I really, really, really liked the body coating, which adds depth to the perception, like some kind of ocean, looks very similar to Urushi, and this was one of the important factors that influenced the decision to buy this pen. What I didn’t like(cons): first is the weight, this pen is too heavy for everyday use. Secondly, I did not really like the thickness of the section, more precisely, not section thickness, but the convex shape. At first, it seemed to me that my fingers were constantly sliding towards to the nib, but later I kind of got used to it. Although it would be much more comfortable if the section had not a convexity, but a concave one. So, if I had no experience by Visconti Opera, I would probably regret the purchase, but that’s how everything suits me. I don’t know if I will use this pen often, but it is worth having.
Update 1:
Повного комплекту у мене немає, але є оригінальна коробка-футляр яка ззовні обклеєна дизайнерським папером.
I don’t have the full retail set, but I have the original box-case, which is covered by designer paper on the outside.
Update 2:
Щось мені щастить останнім часом на розведені пера, ця ручка також не виключення.
Lately, I’ve been lucky with nibs with gap, and this nib is no exception.
Update 3:
Ще один недолік про який забув згадати у висновках. Ось такий знос на секції був присутній від ковпачка, я його звісно прибрав, але для флагмана це недопустиме прорахування конструкції. Але пряма або вогнута секція, гадаю, вирішила би це питання.
Another con that I forgot to mention in the conclusions. Such wear was present on the section from the cap, of course I repolished it, but for the flagship this is an unacceptable design miscalculation. But a straight or concave section, I think, would solve this problem.
Update 4:
Збільшене фото оригінального пера. The magnify of the original nib.
Update 5:
Ось так ручка виглядає в моїй руці. This is how the pen looks in my hand.
Update 6:
Візуальне порівняння з двома іншими найвідомішими моделями цього бренду: Cross Townsend (Medalist) та Cross Century II (Medalist).
Visual comparison with two other most famous models of this brand: Cross Townsend (Medalist) and Cross Century II (Medalist).
Update 7:
На завершення, тестовий ескіз музиканта та військовослужбовця Олександра Рожко, який помер 29 березня у Львові внаслідок хвороби.
Finally, a test sketch of the musician and military serviceman Oleksandr Rozhko, who died on March 29 in Lviv due to illness.
29 березня, у Львові внаслідок хвороби помер військовослужбовець та музикант, автор пісень “Не сумуй”, “Байдужість” Олександр Рожко.
Олександр Рожко брав участь у чотирьох війнах: в Афганістані, Дагестані, Югославії та Придністров’ї, а також брав участь в АТО. Був учасником проєкту #ПісніВійни, в якому записав спільну пісню з лідером гурту “Антитіла”.
On March 29, a military serviceman and musician, the author of the songs “Don’t be sad”, “Indifference” Oleksandr Rozhko died due to illness.
Oleksandr Rozhko participated in four wars: in Afghanistan, Dagestan, Yugoslavia and Transnistria, and also participated in the ATO. He was a participant in the #WarSongs project, in which he recorded an own song with the leader of the “Antitila” band.
Слава Україні! Героям слава! Glory to Ukraine! Glory to heroes!
“Не сумуй” Олександр Рожко ft. Тарас Тополя.
Update 19.04.2023:
На жаль лише інколи, але я вдячний і за це, instagram таки підкидує дійсно цікаві речи. На цей раз я натрапив на чудову музикантку на гармоніці – Indiara Sfair. Не зміг встояти, щоб не спробувати намалювати її портрет.
Unfortunately, only sometimes, but I’m grateful and for that, Instagram still show really interesting things. This time I came across a wonderful harmonica player – Indiara Sfair. I couldn’t resist trying to draw her portrait.
Здається мені це справжня пристрасть
It seems to me that this is a real passion
Додаткові враження: а) є таке відчуття що ковпачок не кожного разу точно потрапляє на різблення, тож доводиться відкручувати та закручувати знову. б) за цей час між двома малюнками перо не засохло та почало писати з першого дотику.
Addon: a) there is a feeling that the cap does not fit exactly on the thread every time, so it has to be unscrewed and screwed again. b) during this time between the two drawings, the nib did not dry and began to write from the first touch.
Update 14.09.2023:
Мені дуже подобається вигляд цієї моделі саме у кольорах Quartz Blue. Тож з недавнього часу я став використовувати її як повсякденну ручку для записів або створення креслень.
I really like the look of this model in Quartz Blue design. So lately I’ve been using it as an everyday pen for taking notes or technical drawing.
Портрет одного з колег по перовому захопленню, ФПРівець, якому я вдячний за підтримку у важкі часи, взимку 2022 року.
Portrait of one of our colleagues in fountain pen hobby, one of FPNners, to whom I am grateful for his support in difficult times, in the winter of 2022.
Ink: Taccia/Nakabayashi Ukiyo-e Hiroshige-v2.0-Utagawa/Turquoise/Lapis Lazuli (TFPI-WD42-10)
TACCIA is a Japanese stationery company, that is now part of the Nakabayashi group. They offer high-quality fountain pens, inks, pen-rolls, notebooks, etc. More specifically, TACCIA produce a line of inks, inspired by the unique look of Ukiyo-e paintings from Japan’s Edo period (17th century). Ukiyo-e prints are woodblock prints where the work of an artist is carved into wood by woodworkers, and pressed onto paper by printers. This allows the production of multiple prints of an artwork with some different colours as well.
TACCIA — це японська канцелярська компанія, яка є частиною групи Nakabayashi. Вони пропонують ексклюзивні авторучки, чорнила, блокноти тощо. Зокрема, TACCIA виробляє лінійку чорнил, натхненну унікальним виглядом картин стилю Укійо-е японського періоду Едо (17 століття). Мистецтво укійо-е — це відбитки на дерев’яній дошці, де роботи художника вирізані на дереві деревообробниками та відтиснені на папері друкарями. Така технологія дозволяє виготовляти кілька відбитків твору мистецтва з різними кольорами.
Як і більшість японських чорнил традиційно текуча з великою часткою змащення тому потребують тонкого пера та високоякісного паперу. На папері не найвищої якості лінія збільшується від +1го розміру. Також чорнило має відблиск червоного кольору, потужність якого залежить від щільності паперу. Я придбав його заради ефекту хроматографії, але ще не встиг випробувати його на ці властивості. В цілому чорнило залишило приємне враження, але я буду досліджувати далі.
Like most Japanese inks, it is traditionally liquid with a high lubrication effect, so it requires a very high quality paper(Tamoe River, Rhodia, Clairefonaine). On paper with not perfect quality, the line increases from +1 size. Also, the ink has sheen with red color, which strength depends on the paper density. I bought this ink for the chromatography effect, but haven’t had time to test it for those properties yet. Overall, the ink left a nice impression, but I will be exploring more.
Update 26.01.2024:
Статуя Берегині (Оранти), розташована на вершині колони Монумента Незалежності що розташований у Києві на майдані Незалежності, зображує дівчину в українському національному вбранні, що тримає в руках калинову гілку.
The statue of Berehynia (Oranta, ukr: who protects and safety), located on the top of the column of the Independence Monument located in Kyiv on Independence Square, depicts a girl in Ukrainian national dress holding a viburnum branch in her hands.
Ink: Rohrer & Klingner SketchInk Marlene and Carmen
Leave a Comment